تک نگاری مسافران پاستور؛
بعضی رویدادهای سیاسی به قدری عجیب و شوکه کننده است که فقط می توان تا مدتی"خبر و عکس" آن را به نظاره نشست و به قول معروف! فعل تعجب کردن را با خویشتن صرف کرد!
کد خبر: ۱۱۶۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶ 01 June 2024

به گزارش تابناک قم، در یکی از عجیب ترین رویدادهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام تیر ماه 1403 وحید حقانیان از مسئولان اجرایی و در واقع "اداری" بیت رهبر انقلاب در انتخابات ثبت نام کرد!در برخی گروههای سیاسی تلگرامی حتی پوستر انتخاباتی "سید وحید حقانیان" هم منتشر شده بود که نشان می دهد برنامه ریزی او برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، دفعی و ناگهانی نبوده است و مقدماتی برای این کار از مدتها قبل چیده شده است.
حقانیان چند سال است که یک گروه واتساپی فعال را هم اداره می کند که در آن به تحلیل و گمانه زنی درباره پشت پرده های سیاست می پردازد. گمانه های بعید و فضایی که هیچ وقت مورد استناد رسانه های معتبر قرار نگرفته است.
یکی از تصاویر ماندگاری که از وحید حقانیان در ذهن اهالی سیاست وجود دارد، وظیفه جایابی و ترکیب بندی حاضران در صف اول نماز جمعه بود که سعی کرد مرحوم هاشمی رفسنجانی را در کنار محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت بنشاند که در لحظه آخر، هاشمی این صحنه آرایی حقانیان را خراب کرد و جای خودش را عوض کرد!

شاید مهم ترین و رسانه ای ترین نقش آفرینی وحید حقانیان که شاید باعث ایجاد سوءتفاهم هایی برای او شده است، این باشد که در مراسم تنفیذ دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، در غیاب و به جای سید محمد خاتمی(رئیس جمهور سابق)، حکم تنفیذ را به رهبرانقلاب تحویل داد تا ایشان آن حکم را به احمدی‌نژاد تحویل دهد.
اما چه شد که "فرمانده گشت‌های ثارالله" در تهران در دهه شصت چنین تصمیم عجیبی گرفته است؟ حقانیان نمی داند که رجل سیاسی نیست؟ نمی داند حداقل شرایط سیاسی ریاست جمهوری را ندارد و احتمال تاییدش نزدیک به صفر است؟ حقانیان نمی داند که مسائل مربوط به بیت رهبری و افراد منتسب به آن حساسیتی فوق العاده دارد و نباید این نهاد مهم و تاثیر گذار درگیر حاشیه های سیاسی شود؟
نامزدی وحید حقانیان شبیه این بود که مثلا آقای حمید انصاری یا حاج عیسی خادم امام خمینی(ره) هم در دهه شصت برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود! این آمدن را چگونه می توان تعریف کرد؟
حقانیان چرا آمده است؟
تقریبا تنها گزینه ای که می توان با توجه به علاقه حقانیان به رسانه و روحیاتی که از خود در واتس آپ نشان داده آن را جدی گرفت، بروز نوعی جاه طلبی نوجوانانه یا معرکه گیری پیرانه سری با استفاده از فرصت نام نویسی انتخابات است.
آیا وحید حقانیان می خواهد دیده شود؟ دلش می خواهد تیتر یک شود؟ آیا حقانیان به سندرم"آقا دوربینی" مبتلا شده است؟ حتی اگر حقانیان می خواست افشاگری کند، راه حل و تریبون اش ثبت نام ریاست جمهوری نبود و نیست !
بنظر نمی رسد حضور وحید حقانیان چندان از سوی اهل رسانه و سیاست جدی گرفته شود، اما هرچه باشد او توانست یکی از آرزوهای دیرینه خود را جامه عمل بپوشاند و برای چند ساعت، تیتر یک شود.
ثبت نام حقانیان نه آورده ای برای کشور دارد و نه چیزی به او اضافه می کند، ولی ممکن است زحمات و خدمات سابق حقانیان را هم زیر سئوال برود. داوود شیرالی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار