مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، ۳۰ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی جدید ایجاد شده و همچنین توسعه فعالیت واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، صادر شده‌است.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵ 04 June 2024

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی در گفت‌وگویی، بیان داشت‌: در همین رابطه طی ۲ماه گذشته تعداد ۱۹ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای صنعتی ایجاد شده با سرمایه گذاری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۸۸ نفر صادر شد.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۱ پروانه بهره‌برداری برای توسعه واحدهای صنعتی موجود در استان با سرمایه گذاری حدود پنج هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶۸۹ نفر صادر شد که این موضوع نشان دهنده اهتمام فعالان بخش صنعت قم برای توسعه فعالیت‌هایشان است.

وی ادامه داد: بر این اساس طی ۲ ماه فروردین و اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در مجموع تعداد ۳۰ پروانه بهره‌برداری با سرمایه گذاری بیش‌از ۹ هزار میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۷ نفر در قم صادر شد و این روند با توجه به شعار سال برای رشد و توسعه اقتصادی استان و کشور با قدرت ادامه می‌یابد.

شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است.

مسئولان قم گفتند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان توسط دستگاه ‌های متولی با جدیت دنبال می‌شود.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار