رئیس اوقاف شهرستان قم گفت: پنج ویژه برنامه به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) در حرم فرزند بلافصل ایشان حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷ 06 June 2024
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام نورالدین صمدانی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: بر این اساس ویژه برنامه‌های مختلفی در تنها حرم فرزند آن حضرت در ایران اسلامی، حضرت موسی مبرقع (علیه السلام) تدارک دیده شده است.
او افزود: پنج ویژه برنامه مختلف از پنجشنبه 17 خردادماه تا غروب جمعه در این مکان مقدس پیش‌بینی شده که شروع آنها از ساعت 13 روز پنجشنبه است.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه همان شب و از ساعت 20:30 هم مراسم عزاداری شب شهادت امام جواد(ع) در بقعه متبرکه امامزاده موسی مبرقع(ع) برپا خواهد شد گفت: نماز جماعت هم به امامت آیت‌الله حسینی خراسانی اقامه می‌شود.
او ادامه داد: صبح روز جمعه هجدهم خردادماه نیز مراسم قرائت دعای پرفیض ندبه در این مکان مقدس برگزار می‌شود.
صمدانی خاطرنشان کرد: ظهر همان روز و از ساعت 13:30 مراسم دیگری در حرم حضرت موسی مبرقع(ع) تدارک دیده شده و غروب شهادت و از ساعت 17 نیز شاهد حضور دسته جات مذهبی و برگزاری مراسم سوگواری در صحن اصلی حرم خواهیم بود.
گفتنی است حرم مطهر امامزادگان موسی مبرقع و چهل اختران (علیهم السلام) در خیابان طالقانی (آذر)، کوی 59 واقع شده و در شب شهادت امام جواد(ع) تا صبح به روی زائران باز خواهد بود. 
حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) بوده و جزو راویان حدیث و عالمان و فقهای بزرگ عصر به شمار می‌رفتند.
ایشان بیش از 40 سال از عمر با برکت خود را در شهر قم سپری کرده و منشأ خدمات مختلفی بودند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار