در گفتگو با تابناک مطرح شد؛
متخصص طب فیزیکی می‌گوید فراگیری بازی همستر در میان ایرانیان اتفاق خوشایندی نیست و ممکن است صدمات جبران ناپذیری به سلامت آن‌ها بزند. هنوز هیچ مقام مسئولی به طور رسمی درباره این بازی اظهارنظر نکرده و در سکوت خبری روز به روز بر تعداد کاربران این بازی افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶ 08 June 2024

به گزارش تابناک قم، همستر کامبت جدیدترین بازی در دنیای بازی‌های کریپتویی تلگرامی است که کاربران می‌توانند فقط با ضربه‌زدن روی نمایشگر دستگاه خود، سکه‌ی مجازی کسب کنند؛ در مورد آینده این بازی حرف و حدیث زیاد است و هنوز مشخص نیست که آیا در آینده این سکه‌ها تبدیل به پول واقعی می‌شود یا همه سرکار هستند!

سکوت معنادار مسئولین و استقبال مردم!

هنوز هیچ مقام مسئولی به طور رسمی درباره این بازی اظهارنظر نکرده و در سکوت خبری روز به روز بر تعداد کاربران این بازی افزوده می‌شود.

همستر پرطرفدار در تمامی سنین و سلایق

سن کاربران این بازی مختص به یک محدوده خاص نیست و در میان تمامی سنین این بازی فراگیر شده است و این روز‌ها جمعیت زیادی از مردم در تمامی سنین و سلیقه سخت مشغول ضربه زدن به نمایشگر تلفن همراه خود هستند.

با سلامت خود بازی نکنید!

«همه‌گیری این بازی چندان خوشایند نیست» این جمله را دکتر محمد تقی حلی‌ساز متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به تابناک می‌گوید.

حلی‌ساز ادامه می‌دهد: به طور کلی فعالیت‌های موبایلی با توجه به ذات تلفن همراه در دراز مدت برای بدن اگر نگوییم مضرر است لااقل مفید نیست.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می‌افزاید: با توجه به نزدیک بودن دکمه‌ها و کوچک بودن صفحه شما اگر بهترین کار‌ها را هم با آن انجام دهید در دراز مدت آسیب جدی به بدن شما می‌رساند.

حلی‌ساز با انتقاد به برخی که استفاده از «همستر» را ساده و بی ضرر می‌دانند؛ ادامه می‌دهد: قانونی در علم پزشکی وجود دارد به عنوان صدمات کوچک، ولی تکرار شونده، به عنوان مثال بافتن بافتنی، فعالیتی نیست که در کوتاه مدت به بدن آسیب بزند، اما در بلند مدت می‌تواند عوارضی برای بدن داشته باشد، به عبارت دیگر فعالیت‌های سبک مانند استفاده از گوشی و ضربه زدن به تلفن نمایشگر در کوتاه مدت آسیبی ندارد، اما بعد از مدتی عوارض آن بروز پیدا می‌کند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی عنوان می‌کند: فعالیت‌های سبک اگر تکرار شونده و در دوران‌های طولانی ادامه پیدا کنند قطعا صدمات جبران ناپذیری را به بدن می‌زنند.

همستر دشمن شماره یک گردن، شانه و آرنج!

حلی ساز هشدار می‌دهد افرادی که بیش از حد درگیر استفاده از تلفن همراه و این بازی شوند، در مرحله اول دچار آسیب در بخش‌های گردن، شانه، آرنج و دست‌ها می‌شوند و اگر این موضوع به صورت طولانی ادامه پیدا کند کمر و بخش‌های دیگر بدن نیز دچار عوارض‌های شدید خواهد شد.

او در خاتمه البته بر این نکته هم تاکید کرد که استفاده ده الی بیست دقیقه‌ای از تلفن همراه یا انجام این بازی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار