معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم:
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: 3 هزار و 64 برنامه آموزشی و تفریحی و فرهنگی اوقات فراغت ویژه جوانان در تابستان در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 29 August 2018

به گزارش تابناک قم، علی پارسانیا در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در تالار امام رضا(ع) در فرمانداری قم عنوان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت در محلات قم باید نیازسنجی و هدفمند شود اما چنین نیازسنجی و اطلاعاتی در محلات دیده نشده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: سامانه اوقات فراغت دستگاه‌های استان قم راه اندازی شده است و دستگاههای مختلف اطلاعات مرتبط با برنامه ها و پایگاههای فعال را در این سامانه برای علاقه مندان وارد کرده اند.

وی اظهار کرد:در این سامانه دوره های آموزشی و فرهنگی و قرآنی و گردشگری و معارفی و جهادی وارد شده است. 3 هزار و 64 برنامه آموزشی و تفریحی و فرهنگی اوقات فراغت ویژه جوانان در تابستان در قم برگزار شد.

وی عنوان کرد:در جهت برنامه های اوقات فراغت در قم سازمان هلال‌احمر با 6 پایگاه،آموزش و پرورش با 6 پایگاه،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با 7 پایگاه،کانون پروش فکری با 11 پایگاه و سازمان تبلیغات اسلامی با 51 پایگاه فعال است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: امور بانوان استانداری با 1 پایگاه، سازمان فنی و حرفه‌ای با 5 پایگاه و کمیته امداد با 9 پایگاه در برنامه های اوقات فراغت سهیم هستند به طور کلی 620 پایگاه توسط دستگاههای اجرایی در قم فعالند.

حضور 575 جوان قمی در کارگاه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی

در این جلسه محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم فرهنگی مقابله با ناهنجاری هاست که تاکنون 19 کارگاه تشکیل شده و 575 جوان قمی در کارگاه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی حضور یافتند.

وی تصریح کرد:علاوه بر این سازمان هلال‌احمر برنامه های امدادی و فرهنگی را در طول سال ویژه جوانان برگزار می کند. امسال برای جوانان مسابقات دادرس در رشته‌های اطفای حریق، حمل منطقی مصدوم، اسکان اضطراری، حمایت حیاتی پایه و احیای قلبی و ریوی، پناه ‌گیری برگزار شد.

در ادامه نیز حجت الاسلام امیرعطاالله جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی قم عنوان کرد: در سال جاری در جهت اجرای برنامه های اوقات فراغت 30 نشست کتاب خوان و مسابقات مختلف برگزار شد.

وی تصریح کرد: 2 پایگاه کتابخوانی در بخش های جعفریه و کهک راه اندازی و جمعا 116برنامه اوقات فراغت در 22 کتابخانه قم شد.

در این جلسه حجت الاسلام حسن هرمز معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) قم خاطرنشان کرد:این نهاد برنامه های قرآنی و فرهنگی را با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه دنبال می کند.

وی اظهار کرد:همچنین یکی از برنامه های مهم توجه به مهارت آموزی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام (ره) قم خاطرنشان کرد:تعداد 2 هزار و 600 تن از جوانان در اردوهای زیارتی و سیاحتی در طول تابستان شرکت کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار